tip-tap-tip-tap...nyt äkkiä tonttumatkaan ennen kuin jotain katastrofaalista ehtii tapahtua! Kultalautasella tarjoillaan nyt tilannetta jouluhankintoihin: vapaapäivä!
Ainoa ihan pieni ongelma on siinä, että alitajuntani mielestä ainoa kiltti ihminen koko maapallolla olen minä-minä-minä-itse. Olen keksinyt loistavia lahjaideoita itselleni ja tullut siihen tulokseen että juuri minulle on kaikkista kivintä antaa lahjoja. Olen suunnitellut seuraavanlaisen listan (mm) - tavarat saa toimittaa postitsekin jos ei ehdi käymään: kirjoja (lista erikseen), uudet näkimet, musiikkia (lista erikseen), vaatteita (valikoin itse, eli tämä osio riihikuivana), kosmetiikkaa (kuin myös, on aika epämiellyttävää saada saippuaa lahjaksi. Viittaako se siihen että olen likainen?) sekä tietysti koruja, kultaa ja jalokiviä. Suurista toiveista tähän esille vaikkapa keittiöremontti (ei tarvii aloittaa jouluna, riittää sen jälkeenkin), lastenhuoneen maalaus ja kalustus, viikkosiivous ensi vuodelle, sekä Semmarit laulamaan ikkunan taakse serenadeja (saa tulla olkkariinkin jos mahtuvat).
Näitä ei tarvitse antaa: sukat, alusvaatteet, pienet koriste-esineet, kattilat ja muu keittiövälineistö.

**
On kuulkaa niin, että jos yöllä joutuu miettimään, mikä on paras nukkumisasento ja miksi, niin ei voi olla kovin hyvä yö kyseessä. Eikä ainakaan silloin, jos kokeilee kaikki keksimänsä nukkuma-asennot, pistetyttää ne ja laatii sen perusteella top-5 listan.
HerraHakkarainen teki loistavan näyttelijäsuorituksen viime yönä: imitoi sellaista rullapyyheautomaattia. Ihan noin vain, hups - lahjakkaasti! Kun en kynsin hampain roikkunut kiinni yhteisessä peitossa (en pystynyt kun pisteytin niitä nukkuma-asentoja), niin johan kuului rul-rul-rul vierestä ja yhtäkkiä peittoa ei ollutkaan missään muualla kuin siinä rullapyyheautomaatissa. JA tiedättehän miten sellainen automaatti välillä menee jumiin: ei anna pyyhettä, ei. Ei vaikka kuinka kiskoisi.

**
Tää pistää nyt hiippalakin päähän ja lähtee tonttutouhuihin.
Iloista tätä päivää kaikille rullapyyheautomaattien uhreille ja muillekin!

**edit myöhemmin
jalat ovat vajunneet ainakin viisi senttiä takaisin sisään (teleskooppiversio?), olen harjoittanut intervallikävelyä kasvavin punnuksin. Tärkeimmät lahjottavat puuttuvat vielä: Isoveli, Isosisko, Pikkusisko, HerraHakkarainen jne. Kaikki vähäisemmät alkavat jo olla hanskassa.
Itselle ostin veskarepun ja kirjan (tai kaksi, jos kukaan ei huoli sitä toista). Rahaa kului liikaa.
Kohta täytyy vielä laahustaa hakemaan lauma kotiin.
HraHakkarainen on "Rakennus 24:n pikkujouluissa", se kuulostaa vaihtoehtoisesti a) vankimielisairaalan suljetun osaston pikkujouluilta, b) neuvostohenkiseltä pikkujoululta c) mutta ei ole kumpikaan näistä.