VAROITUS:
Älä missään nimessä käytä mansikanmakuista tomusokerikakunkuorrutuspulveria mikäli ET halua, että kakkusi näyttää hekuman huipulla kärvistelevältä Miss Piggyltä. (tai mikäli päivänsankari EI ole altakouluikäinen pikkukimuli, jonka mielestä kaikki vaaleanpunainen on ihanaa. Pelottavampaa näkyä kuin tällä kuorrutteella valeltu kääretorttu en muista ruokapöydässä nähneeni.
(jos ei lasketa maalaiskoulun veripalttua)

**

Kävin eilen työhaastateltavana. Nyt pitäisi osata myydä itsensä miesporukalle, äijäpoppoolle, herraseurueelle - miten vain - pätevästi mutta ei liian, naisellisesti mutta ei liian, vaatimattomasti mutta ei liian, ylpeästi mutta ei liian, halvasti mutta ei liian, taidokkaasti mutta ei liian.
valvoin puolen yötä.

**

Tämän työharjoittelun puitteissa olen eilen ja tänään vieraillut päiväkodissa. Voi miten tuli ikävä omiani, erityisesti Isosiskoa.
Minun kuuluisi olla kotona lällyttämässä lapsia, ei täällä maailmassa. Vaikka tiedän kyllä, että olen sata kertaa kärsivällisempi ja hauskempi ja mukavampi äiti, kun minulla on jotain omaakin tekemistä. Kun emme koko ajan ole samassa tilassa kuin sormet tumpussa.
Katselin päiväkodin pikkutyttöjä ja minua pakahdutti, kireälle vedetyt pompulat ja se henkäisy kun saa viitata ja toivoa vielä yhtä laulua tänään.
Katselin päiväkodin taaperoita ja kaipasin Pikkusiskon metsänhenkimäistä virnistystä ja nukkaposkea pusautettavaksi.
Tämä aamu oli aivan liian lyhyt. Tämä päivä on aivan liian pitkä.