Sukulaissielu viskasi veellä – tässä, arvoisa yleisö, lopputulos!

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

vihreä – jalkapallopoikien väri; herraHakkaraiselle vaikea väri; ajattelutapa johon haluaisin pyrkiä: oppia lajittelemaan ja kierrättämään kunnolla – vaan kun ei vanha tahdo oppia...

 

vaimous – perheenä eläminen on tärkeä osa perheenä elämistäni ja elämääni. Harvoin ajattelen rooliani kovin tietoisesti, mutta aina sitä ajatellessani olen iloinen ja ylpeä perheestäni ja puolisostani.

 

viisi – ratkaiseva luku talouden ateriamääriä, tilantarvetta ja montaa muutakin asiaa suunnitellessa. Ennen siirtymähetkiä annetaan naperoille ”viiden minuutin varoitus”, tosin parhaina päivinä viisi minuuttia voi tarkoitta myös puolta tuntia...

 

vasenkätisyys – ”I might be left-handed, but I’m always right” Tärkeä osa identiteettiäni. Kun maailma on suunniteltu toisenkätisille ja siinä on opittava elämään....

 

vanamo – kaunein suomalaisen metsän kukkasista; pieni ja herkkä.

 

vastuuvanhemmuus – ei siis vaisto-, vaan vastuu. Koko kylä kasvattaa –ajattelu viehättää ja yritän siihen oppia. Olen vähän arka puuttumaan tai omimaan muiden muksuja, mutta viime aikoina olen huomannut yhä useammin sanovani esim. ”meidän jalkapallopojat” – tarkoittaen koko joukkuetta

 

vatkain – leipominen on liki jokapäiväinen arkiaskare, tapa rentoutua, olla joskus yksin ja toisinaan puuhailla yhdessä lasten kanssa. Leipomalla perheen jokapäiväiset leivät ja herkut tunnen oloni tarpeelliseksi.

 

viisarit – minulla on vahva sisäinen aika ja rytmi. Olen kellon orja, vaikka en edes katsoisi sitä. Lastenkasvatuksessakin olen päiväjärjestysuskovainen: ”nyt on aika...” on lempikomentojani lapsille

 

vihko – käytän vihkoja muistikirjoina, aloitan (tai ainakin olen aloittanut) päivävihkoja ja kuolemattomia romaaneja. Kirjoitan mielelläni, tavalliseen ruutuvihkoon. Keittiön pöydältä löytyy perheen viestivihko ja yöpöydän laatikosta eläkkeelle vetäytynyt rakkausvihko yhteiselämän alkutaipaleelta.

 

valinta – ”elämä on valintoja” – yksi lempisloganeitani. Tietyt valinnat ovat tuoneet minut tähän. Monesti vääriltä tuntuneet valinnat ovat ajan mittaan osoittautuneet oikeiksi ja parhaiksi.

 

 

 

Jos haluat jatkaa, kommentoi tähän entryyn ja minä annan sinulle kirjaimen. Kirjoita blogiisi kymmenen sanaa, jotka alkavat sillä kirjaimella ja lisää mukaan selostus, mitä kyseinen sana merkitsee sinulle ja miksi.