on, ja toisilla ei. Täällä kökötän hiljaisella verstaalla ja mietiskelen.

Suuri pohdinta nro 1: Piällysmiäs oli jättänyt lapun: "[...] mun mielestä toimiston suursiivous, ylä- ja alakerta, olisi hyvä tehdä niin mä siivoon varaston"
Nyt mietin, onko minun suursiivoukseni sama kuin Piällysmiähen. Epäilen että ei. Luultavasti minun suursiivoukseni on paljon paljon vaatimattomampi ja ylimalkaisempi. Ajattelin, että imurointi, lattioiden pesu, vessan kuuraus ja kevyt puleeraus riittää. Ei kai sentään ikkunoita?

Suuri pohdinta nro 2: onko pakko etukäteissoittaa kiinnostavista työpaikoista? Jos ei keksi mitään kysyttävää, jos hakuilmoitus on niin selkeä?

**

Viikonloppu oli hauska.
Lapset olivat pitkästäpitkästä aikaa yökylässä. Saman tien kun auto kurvasi horisonttiin, olin jo nypsyttämässä, nyhtämässä ja rasvaamassa: arjessa tuo itsen huolto jää usein melkoiseksi hutaisuksi. Illan ohjelmassa oli syntymäpäivien viettoa (ei omieni): syöntiä, urheilusuoritusta ja oleilua.
Söimme hyvin ja jotenkin kotoisasti, reilua ja rehellistä ruokaa. Jätimme urheilusuoritukset väliin, nautimme viinistä ja pelasimme seurapelejä.
Pakko katsoa tosiasioita silmiin: ei ole enää nuori. Ei huvita pitää hauskaa nuorten tavalla. Tylsä aikuinen hauska on paljon hauskempaa.

**

Verstaalla on hiirenhiljaista. Paitsi että herrakaksikko kävi kysymässä, onko tämä asianajotoimisto, ja jos ei, niin missä se mahtaa olla.
Otin mukaani isollisen kasallisen levyjä, joita olen pitkään halunnut kuunnella. Kerrankin on aikaa siihen. Välillä hoilotan mukana.
Odotan sitä hetkeä, jollon herrakerhon kyttäysrinki syöksyy paikalle tarkistamaan, etten lomaile. Olen ihan saletti, että joku tässä käy, ennemmin tai myöhemmin.

**

Viikonloppuna soitti Pikkusiskon sairaalakaverin äiti. Juttelimme kaikki kuulumiset, olin tikahtua nauruun: taustalta kuului tomera kolmivuotiaan komennus: "määitte, määitte! Älä koske! Mä meen huoneeseen ja laitan oven kiinni!"
Totesimme että nämä kaapissa kasvaneet voivat olla pieniä ja herkkiä, mutta sisus niissä on täyttä terästä.

Oho, nyt täytyy taas laulaa mukana.