Pikkusisko tänään ruokapöydässä: "tuletko sä sitten katsomaan mun koiraa kun mä olen iso?"

"joo"

"vaikka mulla olis ne karvattomat kissat?"

"niin, no mä en ehkä pysty katsomaan niitä."

"mä voin laittaa ne parvekkeelle. Mulla olis kaks tyttökissaa ja kaks poikakissaa ja sit mulla olis neljä pentua. Mä voisin laittaa niille lämpimät pyyhkeet parvekkeelle"

"no, ehkä mä voisin yrittää katsoa niitä kuitenkin. Aiotko sä myydä vai pitää ne pennut?"

"emmä myy. Mä pidän sen joka riehuu eniten. Ja sen joka naukuu. Mutta sen joka nukkuu, sen mä voisin myydä"

*

Muutamaa suupalaa myöhemmin....

"Äiti, jos mä olisin sellanen koira kun Viiru, ettei ole mitään rotua, niin ostaisitteks te mut?"

"siis että sä olisit kissa vai että ostettaisko me sut?"

"Ei. Kun jos mä olisin sellainen koira. Sellainen sekarotuinen, ja olisin eläinkaupan ikkunassa, niin ostaisitteks te mut?"