ja taas täällä. Työkuviot eivät muutu dramaattisesti, eikä palkkakaan. Pikkuisen vain. Ihan siedettävästi. Yritin lypsää vähän lisääkin tekemistä, etten aivan puudu - järjestynee.
Majava oli vähän majavoinut, ei liikaa kuitenkaan.
Hyvä siis näin.

Muksut ovat hajallaan pitkin maailmaa. Tytöt lähtivät päiväkodin kokopäiväretkelle, jossa parasta - jos Isosiskoa on uskominen - on se, ettei tarvitse nukkua päiväunia. (sanoo lapsi, joka ei muutenkaan päiväkodissa nuku päiväunia, ja saa nousta leikkimään yksin sillä aikaa kun muut nukkuvat)
Pikkusiskoa huolestutti, joutuuko hän jäämään lehmipiiaksi retkipaikkaan. Aamulla piti vakuuttaa, että otamme hänet kyllä takaisin omaan kotiin, omaksi pikkupiiaksi. "Ei kun kissaksi", oikaisi neiti välittömästi. "mä teen taian, kun mä meen ovesta ulos mä olen Pikkusisko vaan. Nyt mä olen kissa. Kissanpentu. Tän nimi on Juulia"
Isoveli on puolestaan koulujenvälisissä juoksukarkeloissa. Eväät piti laittaa mukaan ("äiti onks meillä alpen-patukoita?") ja päälle piti pukea onneatuottava paita. (punainen Liverpoolin pelipaita - kääks, minä kannatan ManUa!) (ihan vaan periaatteesta, koska hraHakkarainen on poolin miehiä...kiusa se on pienikin kiusa!)

Tyrmistyin tästä uutisesta - ensinnäkin se on jo ihan vanhaa tietoa, ja toisekseen: ketä voi kiinnostaa tuollaisten vanupalleroiden seksuaaliset suuntaukset. Hyvät hyttyset - jo on perverssiä!
Paljon enemmän pitäisi miettiä Nalle Puhin ja kumppaneiden suuntautumisia ja sukupuolisuutta. Onko Nasu poika vai tyttö? Mielipiteitä? Entä Nalle Puh?
Hehän muuttavat jälkimmäisessä kirjassa yhteen.
Entä Kani - mies vai nainen?
Tällaisia voi yksinäisinä joutohetkinä pohtia, ja vaikka pystyttää sitten kirjarovion, jos asia tuottaa suunnattomia sisäisiä tuskia.
Ihan kaikista asioista ei tarvitse hakea piilomerkityksiä. Jotkut asiat voivat vain olla.
Ylenmääräinen sukupuolistaminen ei voi olla terveellistä.

Minä puolestani en ole pystyttämässä kirjaroviota, vaikka melkoinen kasa luettavaa taas kotona onkin. Kirjastosta tulleen tiedon mukaan minua odottavat mm. Tyylikkään köyhäilyn taito ja Ranskattaren ruokavuosi. Eli lähitulevaisuudessa aion olla laiha ja tyylikkäästi köyhä. Siinä on elämäntavoitetta kerrakseen!
Lukemista odottaa myös Ei appelsiini ole ainoa hedelmä. Heti kun on aikaa aloittaa rauhassa.
Lainasin myös Lasiavaimen saaneen Matti Röngän kirjan, jonka nimi tosin on mystisesti paennut mielestäni. Tämä tuorein, palkittu se ei kuitenkaan ollut.

Tiivistän tämän blongauksen elämääsuuremmat kysymykset tähän loppuun. Vastata voi kukin, omantuntonsa mukaisesti.
Nalle Puh - nainen vai mies?
Nasu - tyttö vai poika?
Kani - mies vai nainen?
ManU vai Pool?
laiha vai köyhä?
appelsiini vai muu hedelmä?
Matti Rönkä vai muu dekkaristi? (kuka on suosikkisi?)
ja viimeisenä, tärkeimpänä: Pikkusisko kotiintullessaan: kissa vai pupu?