..höh ja pöh sille! Hain eilen Nopeahuolen korjaamolta, se kulki kauniisti ja kitisemättä, jarrut olivat tymäkät ja renkaat niin täynnä että takapuoleen alkoi sattua kun pomppoilin pitkin tietä.
Ja sitten tänä aamuna sataa niin lohduttomattoman hellittämättömästi, ettei tee yhtään mieli pyöräillä!

Ja mahdollisimman tylsästi alkanut päivä jatkuu ihan yhtä mahdollisimman tylsissä merkeissä.
Hanskamies on tulossa verstaalle.
Se oli käynyt leirin aikanakin ja tuonut mukanaan sellaisia seinille läpsyteltäviä tussitaulupohjia. UPM on ilmeisen innostunut niistä: yksi tarrapaperi roikkuu sen selän takana, yksi minun kaappini kyljessä ja peräti kaksi niskani takana. Niissä on jättikokoisin kirjaimin Hanskamuistiinpanoja, ettei totuus pääsisi unohtumaan.
Jotenkaan en juuri tällä hetkellä ole orientoitunut Hanskafilosofointiin.

Ja tietysti UPM, se ketkujen ketku - jättää minut tänne yksin hänen hanskuutensa kanssa. Höh ja pöh sille!

*

Isoveljen joukkue pelasi eilen perinteisen kesänaloituspelinsä vanhemmat vastaan lapset. Lapset voittivat joko 7-8 tai 6-7. Joku ainakin sai seitsemän maalia.
Naperot hihittivät pissat housuissa, mutta olivat myös taitavia ja keskittyneitä.
Isoveli ei halunnut osallistua - niinpä hänet nakitettiin vahtimaan Pikkusiskoa.
Minä puolestani halusin osallistua, ja nimesin itseni Puolustuksen Punakoneeksi.
Lapsista oli tavattoman hauskaa, kun me aikuiset väitimme että olemme ottaneet kirjekurssin jalkapallossa, ja sen takia taatusti päihitämme heidät. Vaadimme tosin, että kenttää pienennetään, koska emme muistaneet ottaa kirjekurssia juoksemisessa.

Isosisko on edelleen lajista innostunut; kuulimme ainakin viisi kertaa selostuksen siitä, kuinka hän "kikkasi M:n äidiltä länget". Isosiskon innostamana myös hänen hyvä ystävänsä alkoi suunnitella jalkapallouraa: näen kammottavia valvepainajaisia tyttöjoukkueen perustamisesta.
Minä kun olen juuri sitä tyyppiä, että haksahdan mukaan kaikkiin tällaisiin projektehin. (Semminkin kun Isoveljen jalkapalloinnostus on hiipumaan päin - johan sitä saattaa tulla ikävä harjoituksissa seisoskelua!)

Lämpesin pelissä sen verran että innostuin pitkästä aikaa sauvomaan.
Ja sen kyllä huomasi, että aikaa on kulunut ja vettä virrannut siitä, kun viimeksi olen sauvaillut!
Siinäpä kesäprojektia kerrakseen...

*

Miksei kukaan ollut kertonut minulle, että juhannusaatto on jo perjantaina?
Olen tuskaillut pitkää työviikkoa, lepopäivien riittämättömyyttä ja yleistä potutusta, ja sitä paitsi olin menossa kauppaan perjantai-iltapäivällä.
Mistä asti se on ollut perjantaissa?
(kun nyt tarkemmin ajattelen, tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun kukaan ei ole kertonut asiasta minulle.) (kirjoitin sen nyt kaiken varalta kalenteriini isoilla kirjaimilla)