Tunnollisena veronmaksajana olen viime aikoina pohdiskellut seuraavanlaisia:
kun näissä terveyslaitoksissa on voimassa hoitotakuu - eikös se mene kutakuinkin niin, että kolmen päivän sisään on päästävä kiireellisen hoidon arviointiin ja olikos se kolmen kuukauden sisään verkallisen hoidon arviointiin ja hoitoon?
Joka tapauksessa, minun veropennejänihän siinä tuhlaillaan.
Eikun käytetään yhteiseksi hyväksi.
No, maksanhan minä veroja ihan ilomielin siitä että eskarilainen saattaen vaihdetaan kouluunsa.
Ja siitäkin että Pikkusiskon saa päiviksi jättää säilytykseen päiväkotiin.
Ja paikallaan tietysti ovat verot myös vaikkapa teiden pinnoissa, pelastuslaitoksessa ja mitä kaikkia niitä nyt onkaan.
Mutta olenko koskaan saanut vastinetta niille veropenneilleni, jotka ovat menneet paikallisen kaupunginorkesterin tukemiseen?
Siellä sitä istuu satakunta muusikkoa minun verorahojani kitkuuttamassa enkä minä uskollisena ja tunnollisena maksajana hyödy siitä mitenkään!
Olen sitä mieltä, että pitäisi perustaa palveleva puhelin. Sinne voisi soittaa kun tulisi akuutti viulistihätä, niin sitten saisi hoitotakuun aikatauluilla päivystävän viulistin konsultaatiota.Vaikka Tsaikkaria tai jotain ensihätään, ja puhelimitse voisi heti saada ensiapuna jonkun kadenssin. 
Pitkäaikaiseen puutostilaan voisi sitten saada vaikka pienen kamariorkesterin vähän pidemmällä odotteluajalla ihan kotikäynnille. Ja jos taas olisi teoriapuolesta kysyttävää, voisi anella itsensä kapellimestarin juttusille. Sinne ei tietenkään pääsisi ihan helposti, pitäisi olla vaikka viulistilta lähete. Vai pitäisikö ensin käydä konserttimestarin testattavana?