olimme tyttöjen kanssa aamupalalla.

HraH: Tänään on viikon paras päivä. Perjantai on musta paras.
Minä: Joo, perjantai-ilta kun on saatu siivottua
Isosisko: Mun mielestä sunnuntai on paras
HraH: ei musta vaan.
Minä: Isä rupee jo sunnuntaina ajattelemaan työasioita.
Isosisko: Joo, mut sunnuntai on paras koska sunnuntain ja maanantain välillä on kaikkein pisin yö.
Minä: ai?
Isosisko: No tietty, kato kun Jumalan pitää luoda kaikki viikon tehtävät ja muut ja siinä kestää kauan.
Minä: Ai?? Eksä luule että se on tehny kaiken valmiiksi jo aikaisemmin?
Isosisko: Tyhmä, ei se voi. Ajattele nyt kuin paljon sillä on puuhaa kun kaikki koko viikon tehtävät täytyy luoda valmiiks. Ei se ehdi muuten.

ollapa oma maailmankuva yhtä mutkaton! Tähän asti olen luullut, että sunnuntai luotiin levon päiväksi, mutta tokihan parempaa tinkaa ei olekaan kuin viime tinka.
Lohdullista että Luojakin ajattelee niin.