hyvä hetki: Pikkusisko on päiväunilla, isoilla tuntuu olevan hauska leikki suljetun oven takana meneillään. Parempi onkin, että ovi on kiinni; lastenhuoneen lattialla on ilmeisesti vietetty jonkinlaisia pirskeitä, kaikki vuodevaatteet, armeijan verran nukkeja ja pehmoleluja sekä kaikki pukuleikkivaatteet ovat muuttaneet maan tasalle.
Varsinaisissa asuinhuoneissa sen sijaan vallitsee poikkeuksellinen järjestys. Pikkuhiljaa olen kolannut, lapioinut ja raivannut tietä läpi romukerrostumien ja huomannut mm. että vaatekaapissa on kuin onkin kenkähylly, keittiössä on työtasoja ja koko asunnossa lattia. Olen edennyt hiljalleen, pala kerrallaan. Monta hommaa on vielä kesken, mutta hyvältä tuntuu, kun on pohja jolle aloittaa joulun kutsumista.

**
Naperot naurattavat taas. Tänään ruokapöydässä kuultuna.
Isot treenaavat laskemista. Isosisko esittää hienoja sanallisia tehtäviä ja Isoveli ratkoo niitä:
I-S: jos äidillä on kolme omenaa ja mulla on viisi, niin montako on yhteensä?
I-V: kahdeksan
I-S: jos äidillä on kaks omenaa ja mulla neljä, niin montako yhteensä?
P-S (surkeana): mitä mulla sit on?

**
Ihanan joululaulun kirjoitimme yhdessä joulukortteja varten. Se ilmestyy tännekin kunhan joulukortit saadaan postiin...

**
Iloista itsenäisyyttä kaikille!