verstaalla on hiirenhiljaista.
Ei sähköposteja, ei puheluita, ei mitään suurempaa projektiakaan. Mitäköhän keksisi?

Pikkusisko ei olisi millään mennyt aamulla päiväkotiin.

*

Viikonloppu oli kummallinen: en ole vieläkään tottunut siihen, että lapset touhuilevat omiaan, jopa Pikkusisko. Minulla on yhtäkkiä aivan valtavasti aikaa sekä töiden jälkeen että viikonloppuisin.
Yritin aloittaa jonkin kutomisprojektin, mutta silmukat putoilivat puikoilta koko ajan. Tulkitsin sen merkitsevän sitä, ettei käsityöläistely ole tällä hetkellä biorytmilleni ja fengshuilleni sopivaa.
Lueskelin.
Kirjaimet eivät putoilleet kirjan sivuilta, joten se oli sopivaisempi harrastuslaji.
Luin Geraldine Brooksin Kirjan kansa. Kiehtova ja mukaansatempaava tarina, paikoin jopa ällöttävän kaamea (menetin yöunenikin...!). Periaatteessa en pidä tällaisista davinci-koodi-tyylisistä tarinoista, mutta tämä oli taiten kirjoitettu. Joskin tässäkin tuntui olevan vähän turhan monta tarinalinjaa päällekkäin. Tai ehkä keskittymiskykyni vain on herpaantumaan päin, enkä pysty seuraamaan kuin yhtä-kahta päällekkäistä tarinalinjaa.
Pidin ja suosittelen!

Lukutuulella-kategoria onkin ollut pitkään aivan heitteillä. Luen tavalliseen tapaani, paljon ja lähes lakkaamatta, mutta kerran lipsuttuani en ole saanut kirjattua lukemaani enää tänne.

*

Olen ottanut käyttööni varttisiivous-periaatteen. En muista, mistä kätevästä kotitalousoppaasta sen olen bongannut, mutta olen toteutellut sitä omaan persoonalliseen tyyliini aina ajoittain.
Silloin kun on ylimääräistä aikaa, eikä mitään tekemistä, olen ottanut varttiprojektin jostain sopivasta kohteesta. Vartti intensiivistä järjestelyä, tavaran poisraivausta, oikeisiin paikkoihin siirtelyä ja uudelleen asemoimista. Sopii loistavasti siivouksen suhteen adhd-henkiselle luonteelleni ja sen lisäksi:
Kummallista kyllä, se on auttanut!
Kesäisen remppaurakan jäljiltä tavaramäärä on mukavasti vähentynyt, joten järjestely on edes vähän helpompaa. Ja kun varttisiivouksia on tehnyt riittävän monta, on näiden ongelmapisteiden pikasiivoaminenkin huomattavasti nopeampaa.
Olen ollut häkeltyneen tyytyväinen kartanomme interiööriin (vaikka kukaan tosinainen ei tietenkään olisikaan!).
Olen tyytyväinen myös kaappiemme interiööreihin (vaikka kukaan tosinainen ei olisikaan).

Tässä työpäivän hiljaisuudessa olen jo ehtinyt toteuttaa varttisiivouksen myös työpöydälläni. Sekä kaapissani. (johtuu tosin siitä, että työ2:n pomo haki työ2:n tavarat arkistoitaviksi)
Häkellyttävää mutta totta, jopa työpöytäni on melkein siisti. Kaapista nyt puhumattakaan.
Työpäivää jäljellä vartti.
Mitäs nyt siivoais?