sataa sataa sataa.
Kumma miten mieliala notkahtaa heti sadepäivän tullessa: lapset heräävät nihkeämmin ja aamupuurosta tulee tankeampaa, kello näyttää omituista aikaa ja silmät jäävät pysyvästi puolitankoon.
Normaalin aamutahkoamisen jälkeen ehdin kovasti aikaiseen bussiin, olin niin tyytyväinen ja leuhka ja säkenöin hyvää mieltä siitä että kerrankin olen tosi aikaisessa töissä.
Kunnes lähdin paarustamaan pysäkiltä töihin päin: tajusin että oikeasti olin töissä jopa päätähuimaavat seitsemän minuuttia tavallista aikaisemmin.

Työ2:n ilta ei aivan mennyt putkeen. Piti olla kuusi käsiteltävää asiaa, olikin kaksi. Loput neljä jäi hoidettavaksi jossain vaiheessa iltaisin ensi viikolla.
Paikalla ollut tarkastajaihminen tarjosi säteilevän hyväntuulisena kuin joululahjaa tarjottimella: jospa jatkaisitte tätä projektia vielä vuodella eteenpäin. Olen (pitkin hampain) asennoitunut tekemään töitä vuoden, en päivääkään enemmän. Ja nyt sitten - vuosi lisää.
Enpä ollut ainoa, jonka naama kulahti - myös pomo peruutti pari askelta.
Vaikka projekti on ollut omalla tavallaan onnistunut ja tuotteelle tarvetta, ei kumpaakaan meistä hetisiltään houkutellut vuoden lisäpesti.
Loppuillan aivoissa rouskutti vimmatusti: kenet voisin nakittaa hommiin hyvällä omallatunnolla? Kuka pystyisi ottamaan jatkaakseen sen, minkä olen tässä projektissa aloittanut?
En keksinyt vielä ketään.
Ei muuten mutta palkka on naurettava - onneksi olen hyväntuulinen ihminen.

*

Olen niin leuhka lapsistain: Isoveli oli valittu johonkin koulun oppilasparlamenttiin. Valinnan on kaiken demokratian nimissä tehnyt ilmeisesti opettajakunta, ja oppilasparlamentti kuulemma pohtii "jotain koulun sääntöjä tai kiusaamista tai jotain"
Onnittelimme tuoretta parlamentaarikkoa, jonka vastauspuheenvuoron sisältö käsitteli yksityiskohtaisen tarkasti tuoreimman vastaluetun Harry Potterin sisältöä yhdistettynä meneillään oleviin mielikuvitusleikkeihin.
Ihan on naperolla jo poliitikon elkeet: ei vastaa kun kysytään, ja jos vastaa niin johonkin aivan muuhun ja mielikuvituksellisen ympäripyöreästi.