romahdus! Olin jotenkin suggeroinut itseni uskomaan, että tänään on torstai ja kohta alkaa paikallisradion kuunnelma. Ja sitten tajusin, että onkin keskiviikko. Viime viikolla tässä kuunnelmassa mm. kehiteltiin teoriaa siitä että "kadotus on paikka jossa voi pelata vain commodore64-pelejä". Nauraahihittelen yleensä täällä itsekseni. Ja nyt siis joudun odottamaan vielä kokonaisen vuorokauden. Ja voi kauhistus - tekemään aivan muita töitä kuin olin suunnitellut. On pakko ottaa mitta kauniiseen käteen ja ryhtyä suunnittelemaan muuttoasioita. Ilmeisesti herrakerhon ehdottaman pohjapiirroksen teko ja huonekalujen asemoinnin suunnittelu on juuri kaatumaisillaan minun niskaani, ja pahoin pelkään, vain siksi että olen nainen. Kukaan ei ole kysynyt onko minulla sisustusvisiota. (ei)
Olen suorastaan sisustussokea.
Meillä ei ole jännittäviä pikkuyksityiskohtia. Ei elegantteja koriste-esineitä eikä retrohenkisiä julisteita, ei sieviä leponurkkauksia tai yhteensoinnutettuja värejä. Ei to-del-la-kaan. Meillä on kolme lasta ja pysyvä kaaos. Eilen tulleen lehden testin mukaan olen romuhamsteri (pitää paikkansa) ja elämän noin yleensä asettamien testien mukaan olen totaalisen kyvytön pitämään yllä minkäänlaista tyylikästä asumusta ympärilläni.
Meillä on seuraavanlaisia sisustuselementtejä:
kirjahyllyjä. Täynnä kirjoja sekä lisäksi valikoimatonta sälää ja roipetta.
vaatemyttyjä. Pikkusiskolla on pakottava tarve vaihtaa vaatteita tämän tästä, eikä hän ole vielä täysin oppinut kiikuttamaan vaatteitaan pyykkikoriin. (vaatemyttyihin voi kyllä olla neljä muutakin syytä kuin Pikkusisko, mutta sälytetään vastuu tällä kertaa hänelle)
kirjoja. Joku meistä lukee tai on lukemaisillaan tai on juuri lukenut jotakin.
piirrustuksia. enimmäkseen tyttöjen jäljiltä. Molemmat ovat erittäin tuottoisia piirtäjiä.
lasten leluja.
No, on oikeasti muutama sisustukseen vivahtava asia, joihin olen tyytyväinen. Niin kuin vaikka keittiön pöytä ja tuolit. Valitsimme kerrankin sellaista, mitä halusimme. Olohuoneen sohva, vaikka onkin jo lasten ja kissojen kuluttama on samalla ideologialla valittu. Ja seinillä on pari ihan oikeaa taideteosta. Ei kopioita, painotöitä tai julisteita.

**

asiasta toiseen: salaattivinkki - mukailtu tabouleh- /tabouli-salaatti.
Pieni (puna)sipuli
persiljaa
tomaatti
couscous-ryyniä
sitruunamehua
oliiviöljyä
Hienonna sipuli ja laita astiaan, ripottele päälle aavistuksellinen hyppysellinen sokeria taittamaan sipulin makua (tositosi vähän!), silppua reilu puolet persiljanipusta, paloittele tomaatti pieniksi kuutioiksi. Keitä couscous-ryynit ohjeen mukaan (n. 1 dl), sekoita koko hoito ja mausta oliiviöljyllä ja sitruunamehulla. Mausteeksi voi lisätä vielä jotaikin kirpeää. Ei hassumpaa