tapahtuiko meillä mitään kirjoittamisen ja jakamisen arvoista eilen? En pysty muistamaan. Melkoisella todennäköisyydellä kyllä, siitä pitää Pikkusisko kuolemattomine lausahduksineen huolen.
Aamulla minua ainakin paheksuttiin, koska pakotin inhottavalla tavalla lapsen pukemaan päälleen edes t-paidan: "se on sit ihan kokonaan sun vika jos mun tulee hiki!"
Paheksuntaa aiheutti myös se, että olen kuulemma väittänyt kesäloman olevan kahden viikon päässä ja nyt siihen on vieläkin pari viikkoa. "Miten se voi lisääntyä? Ja sitäpaitsi, millainen lintu on lohenkeittäjä? Mä tiedän, se on pieni ja sen pesä on niinkuin muovipussi puun oksalla."

*

Isoveli on ihastunut sanaan teini-ikäinen.
Hän on kohta teini-ikäinen, koska naamassa on näppylöitä.
Teatteriesityksen tytöt olivat teini-ikäisiä, koska niillä oli jo ... (no arvatkaa itse mitkä! En viitsi kirjoittaa ettei joku himokas sekopää joudu pettymään surffaillessaan)
Rakkaustarinatkin alkavat kiinnostaa, se kai johtuu siitä kun on jo kohta teini-ikäinen.
Minä puolestani saan nykyään yhä useammin osakseni hyvinkin teini-ikäisen puuskahduksen: "no joojoo. älä hoputa!"

*

Kuulin eilen pari liiankin riipaisevan surullista tarinaa puolitutuista lapsista. Lähiöelämän varjopuolia - aloin pohtia vääristyykö koko maailmankuva näissä ympyröissä.
Olisiko meillä parempi elämä (tm), jos elelisimme jossain keskiluokkaisemmassa paikassa, keskiluokkaisempien ihmisten ympäröiminä?
Lepattaisinko minäkin sitten lasteni ympärillä kuin hermostunut yöperhonen vaatimassa vain parasta vain minun lapselleni?
Osaisinko edes lepattaa? Laittaisinko kaulaan sellaisen pikkuisen huivin kuin lentoemännällä ja sitten lepattelisin? Tulisiko minusta viilee ja tyylikäs ja lapsista myös?
Ja entä kissat? Lakkaisivatko ne vihdoinkin karvastamasta?